Met een goede marketing strategie zul je meer klanten werven en online succes behalen met je onderneming ..

Starten als ondernemer ..

In 1997 ben ik gestart als zelfstandig ondernemer. Ik wilde mooie, functionele websites gaan maken voor ondernemers. In het begin kreeg ik genoeg opdrachten binnen die ik vrijwel allemaal via mond-tot-mond reclame realiseerde, maar alleen van mond-tot-mond reclame kon ik niet blijven bestaan. Ik moest op andere manieren aan nieuwe opdrachten zien te komen anders zou het schip op de kade lopen.

Marketing

Ik realiseerde me dat, indien ik in een sterk groeiende markt van web developers meer opdrachten binnen wilde halen, ik mij slimmer moest gaan verkopen dan de rest. Ik kwam er achter dat je met een goed onderbouwde marketing strategie een veel betere kans van slagen hebt. En ik ontdekte ook dat kiezen voor een doelgroep de belangrijkste knoop is die je als ondernemer moet doorhakken.

Kies je doelgroep

Want als je kiest voor een doelgroep wordt alles veel eenvoudiger. Je hoeft je dan alleen nog maar te concentreren op de problemen die er spelen bij je doelgroep en de oplossingen waar ze naar zoeken. Je kunt je aanbod en communicatie hier haarfijn op aanpassen en wekt daardoor hun interesse en vertrouwen op. Je doelgroep ziet duidelijk dat je voor hen hebt gekozen, gaat je als een expert beschouwen en ook voor jou kiezen!

Mijn why

Zo werd na verloop van tijd mijn “why”, om met Simon Sinek te spreken, het combineren van web development & marketing kennis in strategische websites voor coaches, consultants, trainers en zelfstandige dienstverleners met als doel ze te inspireren en ze te helpen online succesvoller te ondernemen.

Hoe werk ik?

Mijn stijl is zeer persoonlijk en betrokken. Ik denk met je mee en denk zeer klantgericht. Ik voorzie je van alle tools en kennis die je nodig hebt. Moeilijke zaken leg ik aan je uit in Jip en Janneke taal zodat het ook voor “non-techies” goed te volgen is. Wie jij bent en waarom je doet wat je doet vind ik zeer belangrijk want dat bepaalt grotendeels hoe je zaken doet, met wie je zaken doet en hoe je met je klanten omgaat. Ons werk is pas af wanneer jij tevreden bent.

Wie ben ik verder

Vader van twee tieners, gek op zeilen, lezen, racefietsen en kickboksen. Ik trek naar de bergen in de winter en, meestal, naar het water in de zomer. Naast mijn werk ben ik actief in de Eredivisie Zeilen waarvoor ik de SAP Sailing analytics verzorg.

Samen werken!

Ben jij bereid tot het maken van keuzes en het afstemmen van je aanbod op een doelgroep? Wil je met mij samenwerken? Ik help je graag jezelf onderscheidend neer te zetten op het internet met een website waar je klanten mee kunt werven!

Pas als je echt kiest voor een doelgroep ga je daadwerkelijk iets bereiken met je aanbod en heb je impact ..

Wil je meer weten over strategische websites of met me samen werken, maak dan een afspraak voor een vrijblijvend gesprek !